van Cazorla naar Fonelas - Reisverslag uit Fonelas, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu van Cazorla naar Fonelas - Reisverslag uit Fonelas, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu

van Cazorla naar Fonelas

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Oktober 2014 | Spanje, Fonelas

108km 16
42m+
Het was weer prachtig vandaag. In de route beschrijving stond dat er 15km onverharde weg in zat wat nog al zwaar zou zijn Er was ook een alternatief 100% verhard.Ik ven blih dat ik voor de onverharde variant hev gekozen. Veel problemen leverde het niet op. Je merkt wel dat een volgepakte trekking fiets met relatief smalle banden geen mountainbike is. Over deze grindpaden kan je prima fietsen. Al die brede glad geasfalteerde wegen rijden misschien wel iets makkelijker maar ze halen ook een beetje de ziel uit het landschap. Vandaag dus weinig glad asfalt en vangrail en woest en verlaten land. Ik heb nog geen dag zoveel verlaten huizen en ruïnes gezien.
De laatste 30km fietste ik door tufsteen gebergte. De laatste kilometers zag ik her en der grotwonigen. In dit klimaat niet gek. Vandaag is het weer trouwens erg gematigd. Iets zon soms, veel wolken en af en toe een spetter. Hoogzomer is het hier wel anders. Kwam een stel mooie plekjes langs om de tent op te slaan maar ja ik had nauwelijks drinkwater meer. Uit eindelijk in een nette kamer beland in een half uitgestorven dorp. Ik kreeg nog eten ook maar de chef was wel blij geloof ik dat ik vroeg wilde eten. Het café gingiom 8u al dicht.
Aan wild gezien 1 vos en 3 gieren
Hasta mañana

Tags: verlaten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6566

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Coursavy naar Malaga a vélo

Landen bezocht: