Darien naar Espinelves en verder naar Montblanc - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu Darien naar Espinelves en verder naar Montblanc - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu

Darien naar Espinelves en verder naar Montblanc

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 September 2014 | Spanje, Montblanc

132km 1740m
Na een uitgebreid ontbijt bij de Casa Rural was ik om 8,30u op de fiets. De eerste 30km ging het over kleine rustige wegen. Voor het stuk Figueras Girona zat er niets anders op dan 30km langs de N2 te karren. Dat viel uiteindelijk mee. De weg was breed met een goed berijdbare vluchtstrook en de passerende auto´s hielden links aan. Ik denk dat rijden met de telefoon aan je oor hier behoorlijk aangepakt wordt want ik heb het nog niet gezien.Dat fietst wel zo rustig. Verder stond er een lekker windje in de rug wat altijd goed is voor de moraal. Vanaf Girona rijdt ik de route uit een gidsje. Het begon al goed met kilometers over een zgn via verde. een vrijligend fietspad en nog vlak ook. Na 20km hield dat op en volgde een kleine weg door een dal. 30km omhoog tot zo,n 950m. erg mooi maar toen de weg weer begon te dalen was dat ook welkom. De camping in Espinelves stond volmet caravans maar er was geen mens. alles was open en werkte en na die kilometers was het lekker om nog even in de zon te zitten.


Espinelves naar Montblanc
145 km 1942m+

In Rojals bij Montblanc wachte me een ontvansgt, een lekker maal en een goede douche bij Marie des Neiges en Ismael.Tussen . Espinelves en Montblanc liggen zo,n 160km en wat bergen. een eerste koffiestop diende zich rap aan. Daarna kilometers naar beneden. Crises is het blijkbaar niet voor iedereen hier.Boven stikte het van de paddestoelen zoekers.Allen in nieuwe 4x4. Het aantal motoren op deze zaterdag ochtend was ook niet gering en de meeste waren nieuw en niet van dat goedkope spul non plus. Na nog weer een klim volgde Manresa. Kilometers drukke weg, niets moois te zien en het schoot niet op. Op zo,n tocht is het niets als je ergens naar toe moet. Rustig fietsen en om je heen kijken brengt je het verst met het meeste plezier. Na Manresa nwas het plezier er wel vanaf en nog 85km te gaan. Een moeizame klim en boven maar eens even goed gegeten en na 10km dalen had ik er wel weer zin in. Met een bijna ondergaande zon trof ik Marie des Neiges en Ismael op 15km van Montblanc. Ze waren zoalsw afgesproken hun berg afgekomen en na Montblanc maar doorgereden om me op te pikken.
en nu maar even rustdag hier boven op de berg.
Het regent dus dat komt goed uit. Morgen regent het ok nog dus start ik dinsdag maar weer voor het volgende stuk

  • 28 September 2014 - 21:31

    Jopke:

    Ik had net de laatste 2 dagverslagen nog niet gelezen, maar je hebt je afstanden per dag wel flink opgevoerd. Kan me voorstellen dat het dan ook heel lekker is om een dag niet weer verder te hoeven.


Tags: klimmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6571

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Coursavy naar Malaga a vélo

Landen bezocht: