Van Mora d Ebre naar Fuentespaldes - Reisverslag uit Cantavieja, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu Van Mora d Ebre naar Fuentespaldes - Reisverslag uit Cantavieja, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu

Van Mora d Ebre naar Fuentespaldes

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Oktober 2014 | Spanje, Cantavieja

85 km 1210+
Bij het vertrek uit Mora maakte ik een mooie zeperd. Ik zag tomaten en vlees liggen in een winkel. Net wat ik nodig had.Naar binnen gegaan. Tomaten had uk zo maar geen worst te bekennen in deze slagerij. De man keek me wat vreemd aan toen ik om chorizo vroeg. Nee dat hadden ze niet. Buiten gekomen zag ik pas de Arabische belettering op de gevel.
20 km na de start belande ik op een via verde. Een oude spoorlijn omgebouwd tot fietspad. Prachtig. Door kloven, langs afgronden en ook Door veel tunnels. Kilometers achter elkaar. Hier kwam ik ook de eerste medetrekkers tegen. Eerst een Belgisch echtpaar dat direct een plaats vrij maakten op de bank waar ze zaten. Ze fietsten dezelfde route alleen buigen ze halverwege af naar Valencia. Later nog een Belgisch echtpaar, nog een groep druk pratende 70+mountainbike rs en tot slot nog een malloot die alleen een string aan had op de fiets. Blijkbaar bang voor witte armen en benen. De dag ben ik geëindigd op een verlaten gemeente camping. De douches waren lekker warm en dat is het belangrijste.

Van Fuentespalda naar Cantavieja.

85 km 1584m+

De laatste 3km weer zeiknat geregend.Ik zag de bui al 20km ervoor hangen. Ik hoopte dat ik ervoor moest zijn. Helaas. Die laatste km gingen ook nog stijl omhoog. Gelukkig wachte er een ner pension. Deze was me onderwef aanbevolen door 2 fietsers uit Nijmegen. De pension houder vertelde me bij aankomst dat er al 2 Belgische en 2 nederlandse fietsers waren gearriveerd. Deze dag is het landschap behoorlijk veranderd. Leeg en kaa met hierlen daar een varkensschuur. Er moet ook flink geklo worden. Een stuk van 6 km van 9%.Het lukte en veel stijler wordt het niet op deze tocht. Ik krijg kramp in mijn vinger en schele ogen van dit getik op zo n scherm

  • 03 Oktober 2014 - 20:10

    Alice:

    Veel plezier B-)!

  • 03 Oktober 2014 - 22:40

    Hans & Henny:

    Ha die Hans, leuk om je verslagen te lezen en te zien dat je van de tocht geniet! Ik had al een weekje naar de verslagen uitgekeken.

    Je gaat als een speer zeg, we gaan Avalon alvast in gereedheid brengen, want je kunt zomaar opeens op de stoep staan?

    Veel plezier op je verdere tocht en blijf verslag doen, leuk!
    Henny & Hans

Tags: dag 9

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6527

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 31 December 2014

Coursavy naar Malaga a vélo

Landen bezocht: