een samenvatting - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu een samenvatting - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Hans Kruyt - WaarBenJij.nu

een samenvatting

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 September 2014 | Spanje, Montblanc

Ja hebben jullie natuurlijk elke dag zitten kijken en niets te zien. Er waren wat technische problemen met mijn mobile en er zijn nog steeds problemen met de app. Als die niet op te lossen zijn zet ik wel wat op facebook. Op het ogenblik ben ik bij Marie des Neiges en Ismael in Rojals bij Montblanc.
Hier wat verslagen.
dag 1 Coursavy naar Rodez, 55km, 605m+
Niet de snelste weg naar de camping van Rodez maar het was wat zoeken. Het is een mooi gelegen municipal vlak bij de rivier de Aveyron. Bij de tent is het wat chaos maar het wordt beter.
Klimmen gaat redelijk maar niet al te vlot. Het is wat wennen met korte bochten want er hangt nogal wat gewicht aan de voorvork. as demain

Van Rodez naar St Sernin sur Rance 85km 1100m+
Weer een dag met prachtig fietsweer. Niet te warm en niet te koud. Behalve het eerste stuk naar La Primaube wat druk was mooie stille wegen. Wat er was leit zich goed dirigeren met de linkerhand. Erlangs of even wachten met passeren. Na 10km merkte ik dat het balhoofdslager loszat. In de eerste garage was dat vlot weer opgelost. Tijdens de lunch deed de telefoon niets meer. Na veel gehannes en uitgebreide adviezen van de hele eetzaal in het restaurant ook dat probleem weer opgelost. Voor even bleeek later.Na 2 km in de afdaling blik op de teller 0km. Toch maar omgekeerd en zowaar lag de opnemer bij het restaurant. Elastiekje geknapt. Hier in St Sernin is er geen camping maar wel een mooie picknick plaats voor mezelf. De dame van de Office de Tourisme verzekerde me dat ik hier zonder problemen kon overnachten. Er is zowaar een wc en stromend water.Wat een luxe.

Van St Sernin naar Aigne 96km en 1400m+
Mijn idyllische kampeerplek bleek om 22u ´s avonds opeens iets minder idyllisch. Een liefhebber van de echte bunk bunk muziek probeerde daar zijn installatie even uit. Ik werd zowat de tent uitgeblazen. Na 10min ben ik ondanks de herrie in slaap gevallen en werd in alle stilte weer wakker.
Ja er moest vandaag wel wat geklommen worden. De montagne Noir over. Beuken bossen en weiden en zo nu en dan een boer of houthakker. Coursavy is druk vergeleken met hier. Na 70km vlak na St pons vernaderd het landschap opeens. Geen beukenbossen meer maar garrique. Na nog wat klimwerk op de col een weids uitzicht over de vallei vd Aude en de Pryrenees. Helaas zaten die meest in de wolken en ook hier begon het te spetteren. De laatse 15km afdalen over strak asfalt
naar een chambre d´hotes in Aigne.